Powiatowy Ośrodek Dokumentacji
Geodezyjnej i Kartograficznej

35-959 Rzeszów
Targowa 1, pok. 501

 tel. +48 178614849
fax +48 178626660
 

podgik@podgik.rzeszow.pl

NIP: 813-29-91-061

Szczegółowe dane kontaktowe >>

Do zakresu działania Oddziału ewidencji gruntów i budynków należy:

  1. wprowadzanie zmian na podstawie prawomocnych orzeczeń sądowych, aktów notarialnych, prawomocnych decyzji administracyjnych a także innych aktów normatywnych oraz prostowanie błędów i omyłek w ewidencji gruntów i budynków zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego,
  2. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie projektów postanowień i decyzji administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków,
  3. obsługa osób korzystających z ewidencji gruntów i budynków, zarządzanie systemem informatycznym i utrzymywanie jego gotowości do przekazywania danych, oraz archiwizacja danych (zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych),
  4. zawiadamianie o zmianach w ewidencji gruntów i budynków osoby zainteresowane, właściwe organy w sprawach podatków, sądy prowadzące księgi wieczyste, organy statystyczne w zakresie zmian adresowych nieruchomości oraz dopisywanych i wykreślanych w ewidencji budynków,
  5. uwierzytelnianie wypisów i wyrysów oraz kopii map,
  6. urzędowe zestawianie zbiorcze danych objętych ewidencją gruntów i budynków (wg grup rejestrowych na dzień 1 stycznia każdego roku),
  7. wydawanie wytycznych i zaleceń w sprawie wykorzystania materiałów geodezyjnych oraz sposobów wykonania zgłoszonej pracy,
  8. udostępnianie dokumentów geodezyjnych i kartograficznych, niezbędnych do wykonania zgłoszonych prac (z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych),
  9. naliczanie opłat za udostępnianie dokumentów z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  10. rezerwacja numerów nowych działek powstałych w wyniku podziałów i innych prac geodezyjnych,
  11. wykonywanie wypisów i wyrysów dla celów służbowych,
  12. doskonalenie prowadzenia zasobu i wykorzystanie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego poprzez wdrażanie nowych technik i technologii (informatyzacja zasobu),
  13. kontrola prac wykonywanych na zlecenie Starosty (prace polowe i kameralne),
  14. ustalanie dodatkowych warunków technicznych przy wykonywaniu prac geodezyjnych,
  15. prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,
  16. wydawanie zaświadczeń o posiadanym gospodarstwie rolnym,
  17. gromadzenie wyciągów z operatów szacunkowych, sporządzonych przez rzeczoznawców majątkowych.
  18. wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa.